Kādi ir galvenie kritēriji, kurus būtu jāņem vērā, izvēloties ziemas riepas?

Četri plaukstas lieluma laukumi – tas ir viss, kas notur automašīnu uz ceļa. Tie ir četri riepu kontakta punkti. Jo efektīvāki būs šie saķeres punkti, jo drošāk būs braukt ar automašīnu. Tas attiecas uz visiem gadalaikiem, jo īpaši uz rudens, ziemas un pavasara periodu.

Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks norāda: “Svarīgi ir laicīgi pāriet uz šim periodam atbilstošām riepām, kā arī izmantot pēc iespējas labākas riepas. Katram no mums ir savas iespējas, vēlmes un vajadzības, tāpēc, protams, nav viena konkrēta ieteikuma pēc kādiem kritērijiem izvēlēties ziemas riepas. Taču galvenais, kas jāņem vērā – jo efektīvāki būs šie saķeres punkti, jo drošāk Jūs brauksiet. Tāpēc vaicājiet riepu ekspertiem pēc ieteikumiem, sabalansējiet savas finansiālās iespējas un izvēlieties Jūsu gadījumam piemērotāko risinājumu. Auto vadīšana ir atbildīgs process, tehnikas sagatavošana ir daļa no procesa. Esam atbildīgi!”

Drošas Braukšanas Skolas sadarbības partnera Kumho Tyres oficiālā pārstāvja Latvijā – Riepas.com eksperts komentē: “Izvēloties ziemas riepas, kā pamats būtu jāņem Jūsu pārvietošanās ieradumi. Pirmkārt ir jādefinē vajadzība un tikai tad ir iespējams piemeklēt risinājumu, kurš tiešām strādās tieši Jums. Riepas viennozīmīgi nav tas produkts, kuru var iegādāties “uz dullo” vai pēc principa – jo dārgāk, jo kvalitatīvāk. Atcerieties, ka tieši riepas ir tas, kas nodrošina Jūsu automašīnas saķeres punktu ar zemi, tādēļ neatkarīgi no automašīnas markas, modeļa vai tipa, saķere ar ceļu sākas un beidzas tieši ar riepām. Kad braukšanas ieradumi ir noskaidroti, iespējams saņemt riepu ekspertu ieteikumus par piemērotāko modeli.”

“Riepas un to ražotāji iedalās Premium, Vidējā un Budžeta segmenta riepās. Vairumam Premium segmenta riepām veiktspēja īpaši neatšķirsies no Vidējās klases, taču visbiežāk būs kādas nelielas papildus ekstras, piemēram, šīs riepas var būt klusākas, ar labāku degvielas ekonomiju, ar īpašu dizainu tās protektoram un sānu malai. Arī Vidējā segmenta riepas būs drošas un var uzticēties to veiktspējai. Piesardzīgākiem jābūt gadījumos, ja maciņš spiež izvēlēties Budžeta klasi, jo starp šiem ražotājiem pārsvarā ir Ķīnas rūpnīcas, kur var sastapties gan ar kvalitatīviem un drošiem produktiem, gan ļoti nekvalitatīviem un nepārbaudītiem populāro zīmolu pakaļdarinājumiem. Izvēloties Budžeta segmentu, noteikti jākonsultējas ar speciālistiem, izvēli balstot uz dzīvē pārbaudītiem faktiem un reālām atsauksmēm.”
Eksperts vērš uzmanību populārākajiem, Latvijai raksturīgākajiem braukšanas ieradumiem un riepu izvēles kombinācijām: “Lielpilsēta – tipisks Rīgas vai citas lielpilsētas iedzīvotājs ar automašīnu pārvietojas no agra rīta un pievakarē, braucot pa asfaltētām un tīrītām, kaisītām ielām. Ja tiešām reti sanāk braukt ārpus pilsētas, var apsvērt vissezonas vai Eiropas tipa ziemas riepu izvēli. Taču šāda izvēle nebūtu ieteicama autovadītājiem ar mazāku stāžu vai tiem, kuri ar auto vadīšanu nejūtas uz TU, jo arī pilsētā ceļi mēdz būt slideni un pēkšņi var pārsteigt stiprs sniegs vai atkala. Lai ziemu aizvadītu ar pārliecību un drošības sajūtu neatkarīgi no laikapstākļiem iesakām izvēlēties mīkstā tipa ziemas riepas.”

“Piepilsētu un mazpilsētu iedzīvotājiem bieži nākas mērot lielākas distances pa šoseju un nereti nobraukt no tīrīta asfalta uz mazākas nozīmes grants ceļiem. Šādos gadījumos nebūtu prātīgi lietot vissezonas riepas, kuras nespēs nodrošināt vajadzīgo vilkmi dziļākā sniegā, kā arī būs ļoti bīstamas, saskaroties ar apledojumu uz šosejām.”

“Lauku teritoriju iedzīvotāji savā ikdienā var saskarties ar situāciju, kad ceļi ir pilnībā netīrīti. Šādā gadījumā būtu jāpiemeklē agresīvākā protektora ziemas riepas, kas nodrošinās pietiekamu vilkmi, lai izbrauktu no dziļa sniega. Šādas riepas parasti nodrošina labāko saķeri līkumos, kā arī īsāku bremzēšanas ceļu uz sablīvēta sniega. Šajā gadījumā svarīgs faktors būs arī riepu protektora dziļums un jaunas ziemas riepas būtu ieteicams uzstādīt biežāk.”

“Nevajadzētu aizmirst arī par sīkām ikdienas ceļa niansēm, piemēram piebraucamais ceļš pie mājas – Ja tas ir stāvs slīpums, pastāv iespēja saskarties ar pamatīgu vilšanos, kad ziemā šajā slīpumā nav iespējams uzbraukt, jo riepas nenodrošina pietiekamu saķeri. Vai arī nenovērtējiet par zemu mazas un nomaļas pilsētas ieliņas, kuras agros rītos var nebūt ielu kaisītāju maršruta augšgalā un var nākties pārvietoties pa tīru ledu.”

“Ja plānots ar automašīnu bieži izceļot, jāpārliecinās vai valstīs uz kurām iespējams dosieties, ir atļauts pārvietoties ar radzēm. Radzes nav atļautas visās Eiropas Savienības valstīs.”

“Gadījumā ja nevēlieties uzņemties riepu izvēli, droši vērsieties pie Riepas.com ekspertiem, kuri palīdzēs pieņemt labāko lēmumu tieši Jūsu vajadzībām.”
Obligāti ziemas riepām ir jābūt laikā no 1. decembra līdz 1. martam. Bet drošībai ieteicams ziemas riepas nomaiņu veikt ātrāk, kad diennakts vidējā temperatūra noslīd zem +7°C.

Vieglo auto ziemas riepu minimālajam protektora dziļumam ir jābūt vismaz 4mm un uzmanība ir jāpievērš arī riepu vecumam. Ieteicams neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem gadiem, jo braucot gan nodilst protektors, gan laika gaitā riepu gumija zaudē savas īpašības.

Lai drošs ceļš!