Ziemas sezona nav aiz kalniem, taču vairāk nekā puse (61%) autovadītāju norāda, ka nav pārliecināti par savu prasmi vadīt auto ziemā – 9% no viņiem norāda, ka ziemā pārsvarā izvēlas braukt tikai sausā un gaišā laikā, bet 1% ziemā nebrauc vispār. Tikai 39% šoferu ir pārliecināti par savām braukšanas prasmēm jebkuros laika apstākļos, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
Jaunumi
- Vairāk nekā puse (61%) autovadītāji nav droši par savām prasmēm vadīt auto ziemā 27/11/2024Vairāk nekā puse (61%) autovadītāji nav droši par savām prasmēm vadīt auto ziemāLasīt vairāk
- Tikai 66% šoferu vada auto katru dienu, liela daļa brauc tikai reizi nedēļā vai retāk 21/11/2024Tikai 66% šoferu vada auto katru dienu, liela daļa brauc tikai reizi nedēļā vai retākLasīt vairāk
Pieredze un prakse būtiski ietekmē autovadīšanas prasmes – jo biežāk cilvēks vada automašīnu, jo lielāka ir iespēja, ka viņš vai viņa uzkrāj pieredzi un izkopj savas braukšanas prasmes, pielāgojoties dažādiem ceļa apstākļiem un situācijām. “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka tikai 66% šoferu vada auto ik dienas, 24% to dara pāris reizes nedēļā, 6% - reizi nedēļā, 2% - reizi mēnesī, bet vēl 2% - retāk kā reizi mēnesī. Vīrieši pie auto stūres sēžas biežāk nekā sievietes, piemēram, 72% vīriešu norādījuši, ka vada auto katru dienu, kamēr sievietes šādu atbildi sniedz tikai 59% gadījumu.
- Nedēļas nogalē varēs bez maksas pārbaudīt auto tehnisko stāvokli 14/11/2024Nedēļas nogalē varēs bez maksas pārbaudīt auto tehnisko stāvokliLasīt vairāk
No 15. novembra līdz 24. novembrim no plkst. 11.00 līdz 18.00 vairākās Latvijas pilsētās notiks bezmaksas automobiļu pārbaudes, kurās vadītājiem būs iespēja noskaidrot, vai auto pilnvērtīgi sagatavots ziemas ceļiem. Pagājušajā gadā līdzīgā akcijā tika apsekotas 518 automašīnas.
- 85% Latvijas autovadītāju mēdz sēsties pie stūres ļoti noguruši vai miegaini 30/09/202485% Latvijas autovadītāju mēdz sēsties pie stūres ļoti noguruši vai miegainiLasīt vairāk
85% Latvijas autovadītāju mēdz sēsties pie stūres ļoti noguruši vai miegaini, no tiem 75% to dara reti, 9% bieži, bet 1% - ļoti bieži, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. 15% norādījuši, ka nemēdz vadīt automašīnu, jūtoties ļoti noguruši vai miegaini. Pētījums liecina, ka vīrieši biežāk sēžas pie stūres noguruši un miegaini (88%), nekā sievietes (82%).
- 64% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt agresīvi 21/08/202464% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt agresīviLasīt vairāk
64% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt agresīvi – 7% to dara bieži, bet 57% – reti, liecina jaunākie “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Tikai teju katrs trešais (36%) norādījis, ka nekad nav braucis agresīvi.
- Pētījums: 32% autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušies 12/04/2024Pētījums: 32% autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušiesLasīt vairāk
Aptuveni trešā daļa (32%) autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt nepiesprādzējušies – 27% to dara reti, 3% - bieži, bet 2% - regulāri, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Vēl 5% autovadītāju norāda, ka paši vienmēr lieto drošības jostas, bet pasažieri mēdz braukt nepiesprādzējušies. 64% aptaujāto autovadītāju norāda, ka nekad nesēžas pie auto stūres nepiesprādzējušies.
- Pētījums: Latvijā 44% autovadītāju cenšas braukt ekonomiskāk, Igaunijā - 70% 12/04/2024Pētījums: Latvijā 44% autovadītāju cenšas braukt ekonomiskāk, Igaunijā - 70%Lasīt vairāk
Gandrīz puse Latvijas autovadītāju (44%) cenšas braukt ekonomiski un ikdienā izmanto ieteikumus ekonomiskai braukšanai. 21% aptaujāto pauž, ka drīzāk neizmanto ieteikumus, kas veicinātu ekonomiskāku braukšanu. 18% norāda, ka neko nezina par ieteikumiem ekonomiskākai braukšanai, bet 12% atzīmē, ka nemēdz braukt ekonomiski un neizmanto nekādus ieteikumus, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- Pētījums: 53% autovadītāju uzskata, ka riskus uz ceļiem rada braukšanas kultūra, 24% vaino ceļu stāvokli 29/02/2024Pētījums: 53% autovadītāju uzskata, ka riskus uz ceļiem rada braukšanas kultūra, 24% vaino ceļu stāvokliLasīt vairāk
Vairāk nekā puse autovadītāju (53%) uzskata, ka lielākos riskus uz ceļiem rada šoferu paradumi un braukšanas kultūra, savukārt, teju ceturtā daļa (24%) vaino ceļu stāvokli. Vēl 10% norāda, ka lielākos riskus rada atļautais promiļu slieksnis, bet 9% uzskata, ka papildus riskus rada laikapstākļi, savukārt, 3% norāda, ka lielākais risku avots ir automašīnu tehniskais stāvoklis, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- Jānis Vaivods: "Rīgai būtu jānomaina vismaz 100 km asfalta seguma gadā" 20/02/2024Jānis Vaivods: "Rīgai būtu jānomaina vismaz 100 km asfalta seguma gadā"Lasīt vairāk
Rīgai vajadzētu katru gadu nomainīt vismaz 100 km asfalta seguma, taču diemžēl mēs esam tālu līdz šim skaitlim. Runājot par Rīgas pilsētas ceļu infrastruktūru, DBS podkāstā “Brauc droši!” atzina Rīgas Domes ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.
- Cenšas braukt ekonomiski, daudz retāk pie stūres reibumā – vai Igaunijas autovadītāji ir prātīgāki? 24/01/2024Cenšas braukt ekonomiski, daudz retāk pie stūres reibumā – vai Igaunijas autovadītāji ir prātīgāki?Lasīt vairāk
Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks
Latvijas sabiedrības iecietība pret alkohola lietošanu pie stūres un citiem pārkāpumiem, atspoguļo neiepriecinošu ainu arī datos - 30% aptaujāto autovadītāju atzīst, ka ir braukuši reibumā – 24% no tiem norāda, ka ievērojuši pieļaujamo 0,5 promiļu robežu, 5% atzina, ka vienu vai dažas reizes ir braukuši, pārsniedzot 0,5 promiļu robežu, bet 1% vairākas reizes gadā brauc pie stūres, pārsniedzot pieļaujamo promiļu robežu, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks: Aizvadītais gads ceļu satiksmē ir bijis traģisks. 16/01/2024CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks: Aizvadītais gads ceļu satiksmē ir bijis traģisks.Lasīt vairāk
Aizvadītais gads uz Latvijas valsts ceļiem ir bijis viens no traģiskākajiem, DBS podkāstā “Brauc droši!” atzina CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks. Bojā gājušo skaits ir atgriezies 2016. gada līmenī, savukārt ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guva 380 cilvēki.
- Pētījums: Latvijas autovadītāji biežāk ved auto uz apkopi nekā Igaunijas autovadītāji 15/01/2024Pētījums: Latvijas autovadītāji biežāk ved auto uz apkopi nekā Igaunijas autovadītājiLasīt vairāk
Lai gan Latvijā mazāk nekā puse autovadītāju (43%) norāda, ka regulāri ved auto uzkopi, tas ir vairāk, nekā Igaunijā, kur šādu atbildi sniedz tikai 30% autovadītāju. 15% Latvijas autovadītāju atzīst, ka par auto tehnisko stāvokli rūpējas kāds cits ģimenes loceklis, Igaunijā – 12%, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Abās valstīs tieši autovadītāji vīrieši biežāk ved auto pie speciālista, bet sievietes biežāk norāda, ka par auto rūpējas kāds cits ģimenes loceklis.
- Auto pārbaudes: autovadītāji ziemai gatavāki nekā citus gadus 14/12/2023Auto pārbaudes: autovadītāji ziemai gatavāki nekā citus gadusLasīt vairāk
Ikgadējo bezmaksas auto pārbaužu laikā šogad tika apsekotas 518 automašīnas sešās Latvijas pilsētās - Jelgavā, Liepājā, Ventspilī, Daugavpilī, Valmierā un Rīgā. Pārbaužu laikā Circle K un Drošas Braukšanas Skola secināja, ka lielākā daļa autovadītāju jau ir sagatavojuši savu auto ziemas ceļiem un var droši pārvietoties satiksmē. Ziemas iestāšanās un pirmie sniegputeņi vadītājiem lika savlaicīgi sagatavot savas mašīnas.
- Tiesību aizliegums, pārkāpjot 30 km/h, ir cīņa ar regulāriem likumpārkāpējiem 13/12/2023Tiesību aizliegums, pārkāpjot 30 km/h, ir cīņa ar regulāriem likumpārkāpējiemLasīt vairāk
Plānotais transportlīdzekļu vadītāju tiesību liegums par pieļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu virs 30 km/h, domāts piemērot tikai par vairākkārtīgu pārkāpumu, DBS podkāstā "Brauc droši!" atzina Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.
- Podkāsts “Brauc droši!” tagad arī Spotify, Facebook un Youtube! 28/11/2023Podkāsts “Brauc droši!” tagad arī Spotify, Facebook un Youtube!Lasīt vairāk
Drošas Braukšanas Skola uzsākusi jaunu podkāsta “Brauc droši!” sēriju ciklu, kas vienu reizi mēnesī tiks raidīts populārākajās platformās, lai palīdzētu autovadītājiem uzlabot savas braukšanas iemaņas un izprast dažādus drošības aspektus uz ceļa.
- “Bolt” un DBS apvienojušies kopīgā misijā padarīt satiksmi drošāku 18/10/2023“Bolt” un DBS apvienojušies kopīgā misijā padarīt satiksmi drošākuLasīt vairāk
“Bolt", vadošā transporta pakalpojumu platforma Eiropā apvienojusi spēkus ar ilggadējo līderi satiksmes drošības veidošanā Drošas Braukšanas Skolu (DBS), lai kopīgi veicinātu “Bolt” partneršoferu un sabiedrības izglītošanu satiksmes drošības jautājumos. Sadarbības ietvaros regulāri tiks organizētas vairākas aktivitātes, kas veicinās kā “Bolt” partneršoferu, tā arī uzņēmuma klientu drošību.
- Pētījums: vairāk nekā puse autovadītāju nav gatavi sniegt pirmo palīdzību 17/10/2023Pētījums: vairāk nekā puse autovadītāju nav gatavi sniegt pirmo palīdzībuLasīt vairāk
57% autovadītāju atzīst, ka nebūtu gatavi sniegt pirmo palīdzību, ja rastos tāda nepieciešamība – 43% no viņiem norāda, ka atceras pirmās palīdzības kursos apgūto, taču nebūtu gatavi to pielietot, bet 14% atzīst, ka neatceras apgūto. 37% norāda, ka labi atceras apgūto un būtu gatavi sniegt pirmo palīdzību, bet vēl 5% atzīst, ka ir jau snieguši pirmo palīdzību un būtu gatavi to darīt atkal, liecina “Carlsberg 0.0” atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- Būtiski sarucis autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista 29/09/2023Būtiski sarucis autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālistaLasīt vairāk
Tikai 43% autovadītāju norāda, ka regulāri ved auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista. Tas ir par 8% mazāk, nekā pērn. Katrs desmitais autovadītājs norāda, ka rūpējas par savu auto, piedomājot pie sava braukšana stila, bet 25% atzīst, ka seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim pašu spēkiem. 6% uzskata, ka, lai auto uzturētu kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Vēl 15% atzīst, ka par auto tehnisko stāvokli rūpējas kāds cits no mājsaimniecības.
- Skatiens spogulī var glābt dzīvību jeb kā pareizi veikt apdzīšanas manevru 18/09/2023Skatiens spogulī var glābt dzīvību jeb kā pareizi veikt apdzīšanas manevruLasīt vairāk
Apdzīšanas manevrs, kas ir viens no bīstamākajiem satiksmē, ik gadu kļūst par iemeslu smagiem ceļu satiksmes negadījumiem. Lai arī neapdomība un pārgalvība nav savienojama ar apdzīšanu, braukšanas kultūra Latvijā nereti liecina par pretējo – autovadītāji apdzen ļoti riskanti un agresīvi. Apdrošināšanas sabiedrībā ERGO šogad pieteiktas vismaz 65 atlīdzības par dažādiem auto bojājumiem, kas radušies apdzīšanas manevru laikā, bet pērn reģistrēts virs 100 šādu negadījumu, par kuriem atlīdzībās gada laikā izmaksāti 235 000 eiro.
- Jauns mācību gads nes izaicinājumus ceļu satiksmē 06/09/2023Jauns mācību gads nes izaicinājumus ceļu satiksmēLasīt vairāk
Sākoties septembrim, satiksme kļūst intensīvāka, jo vecāki steidz nogādāt savas atvases uz izglītības iestādēm. Mācību gada sākums ir īstais laiks, lai lieku reizi atgādinātu par atbildīgu pārvietošanos ar automašīnu!
- 68% autovadītāju mēdz braukt agresīvi 31/08/202368% autovadītāju mēdz braukt agresīviLasīt vairāk
68% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt agresīvi – 9% to dara bieži, bet 59% reti. 32% autovadītāju norāda, ka nemēdz braukt agresīvi, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati. Vīrieši biežāk mēdz braukt agresīvi: bieži agresīvi brauc 11% vīriešu un 7% sievietes, bet reti – 64% vīriešu un 52% sievietes.
- Gandrīz puse autovadītāju neatjauno zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem 22/08/2023Gandrīz puse autovadītāju neatjauno zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiemLasīt vairāk
42% autovadītāju atzīst, ka neatjauno savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem – 14% neuzskata, ka viņiem nepieciešams atjaunot zināšanas, bet 28% neatjauno, lai gan apzinās, ka tas būtu nepieciešams, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. 39% atjauno savas zināšanas, sekojot līdzi CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, bet 24% izmanto dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus.
- Kādus draudus autovadītājiem var radīt lielas peļķes un kā tās drošāk izbraukt? 08/08/2023Kādus draudus autovadītājiem var radīt lielas peļķes un kā tās drošāk izbraukt?Lasīt vairāk
Pēdējās dienās Latvijā autobraucējus pārsteidz spēcīgas lietusgāzes, kas veido pamatīgas peļķes un applūdušus ceļa posmus, līdz ar to tiek apgrūtināta braukšana.
Ieteicams neriskēt un izvairīties no braukšanas pa applūdušiem ceļa posmiem. Ja brauksi cauri milzīgām, nepārredzamām peļķēm, automašīna tur var arī palikt un remonts var izmaksāt ļoti dārgi. Tomēr ne vienmēr var izvairīties no priekšā gaidāmā šķēršļa un peļķe ir jāizbrauc.
- 6 ieteikumi, lai kļūtu par labāku autovadītāju 04/08/20236 ieteikumi, lai kļūtu par labāku autovadītājuLasīt vairāk
Būt labākam autovadītājam nozīmē ne tikai pārvaldīt automašīnu droši un efektīvi, bet arī atbildīgi attiekties pret satiksmi kopumā.
- Ēdiens vai telefons pie stūres - vai tikpat bīstami, kā braukšana reibumā? 25/07/2023Ēdiens vai telefons pie stūres - vai tikpat bīstami, kā braukšana reibumā?Lasīt vairāk
Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks komentē: "Nevajadzētu uzskatīt, ka dažādu blakus lietu darīšana pie stūres ir mazāk riskanta, nekā, piemēram, alkohola lietošana. Bīstama ir arī uzmanības dalīšana, kad lietojam telefonu, ēdam vai dzeram, paralēli vadot automašīnu. Ikvienā gadījumā nepieciešams izvērtēt riskus, prioritātes un nepieciešamības gadījumā apstāties ceļa malā, lai paēstu vai parunātu pa telefonu."
- Pētījums: 30% autovadītāju atzīst, ka ir braukuši reibumā 15/06/2023Pētījums: 30% autovadītāju atzīst, ka ir braukuši reibumāLasīt vairāk
Tuvojoties Līgo svētkiem, nereti tiek atgādināts par atbildīgu alkohola lietošanu un tā nesavienojamību ar braukšanu pie stūres. 30% aptaujāto autovadītāju atzīst, ka ir braukuši reibumā – 24% no tiem norāda, ka ievērojuši pieļaujamo 0,5 promiļu robežu, 5% atzina, ka vienu vai dažas reizes ir braukuši, pārsniedzot 0,5 promiļu robežu, bet 1% vairākas reizes gadā brauc pie stūres, pārsniedzot pieļaujamo promiļu robežu, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. 70% autovadītāju atzinuši, ka nekad nav sēdušies pie stūres reibumā.
- Senioriem, kuri sēžas pie auto stūres veselības pārbaudes būtu jāveic biežāk? 31/05/2023Senioriem, kuri sēžas pie auto stūres veselības pārbaudes būtu jāveic biežāk?Lasīt vairāk
Ir atbalstāmi, ka vecāka gada gājuma autovadītāju veselības stāvokli pārbauda biežāk. Tā intervijā portālam Jauns.lv sacīja Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks, komentējot nākamgad Lietuvā gaidāmās izmaiņas Ceļu satiksmes drošības likumā. Tās paredz: ja autovadītājs nebūs veicis atkārtotas veselības pārbaudes, viņa autovadītāja apliecība tiks anulēta. Lietuvas tiesībsargs lūdzis šos grozījumus pārskatīt, jo ir bažas, ka tie diskriminē gados vecākus autovadītājus, kuriem veselība jāpārbauda biežāk.
- Lietuvā vairs nedrīkstēs runāt pa telefonu pie stūres; par to pat varēs atņemt tiesības 23/05/2023Lietuvā vairs nedrīkstēs runāt pa telefonu pie stūres; par to pat varēs atņemt tiesībasLasīt vairāk
Lietuvā šomēnes stājās spēkā vairākas izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos. Viena no galvenajām izmaiņām ir par tālruņa lietošanu pie stūres. "Drošas Braukšanas Skolas" direktors Jānis Vanks intervijā portālam Jauns.lv Lietuvā pieņemtās izmaiņas vērtēja pozitīvi, norādot, ka tās veicina drošu braukšanu.
- Gandrīz puse autovadītāju vasaras laikā mēdz pārsēsties uz velosipēdiem 17/05/2023Gandrīz puse autovadītāju vasaras laikā mēdz pārsēsties uz velosipēdiemLasīt vairāk
Ir sācies gada siltākais un saulainākais laiks, kad uz ielām parādās aizvien vairāk velosipēdistu. Gandrīz puse jeb 47% autovadītāju atzīst, ka vasaras laikā mēdz pārvietoties arī ar velosipēdu, 5% izvēlas arī motociklu un 8% - skrejriteni, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka gandrīz puse autovadītāju arī vasaras laikā pārvietojas tikai ar auto.
- 37% autovadītāju braucot pie stūres runā pa telefonu, 34% - dzer kafiju 26/04/202337% autovadītāju braucot pie stūres runā pa telefonu, 34% - dzer kafijuLasīt vairāk
Vairāk nekā trešdaļa (37%) autovadītāju pie stūres mēdz runāt pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, 34% - dzer kafiju, 24% - ēd, bet vēl 9% raksta ziņas telefonā. 2% autovadītāju mēdz lasīt ziņas vai pētīt sociālo tīklu saturu, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- Trešdaļa autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušies 14/04/2023Trešdaļa autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušiesLasīt vairāk
Aptuveni trešā daļa (33%) autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt nepiesprādzējušies – 27% to dara reti, 4% bieži, bet 2% regulāri, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati. Vēl 3% autovadītāju norāda, ka, lai gan paši vienmēr piesprādzējas, pasažieri mēdz braukt nepiesprādzējušies. 64% aptaujāto autovadītāju norāda, ka vienmēr piesprādzējas.
- Ceļu kvalitāte, laikapstākļi vai paši autovadītāji – kas rada lielākos riskus uz ceļiem? 31/03/2023Ceļu kvalitāte, laikapstākļi vai paši autovadītāji – kas rada lielākos riskus uz ceļiem?Lasīt vairāk
Automašīnas vadīšanai Latvijas laikapstākļi ir vieni no sarežģītākajiem – četri dažādi gadalaiki, kas ietver visu spektru, sākot no liela sala līdz pat tveicei un karstumam, kas pārsniedz +30°C. Vienlaikus tie ir arī neprognozējami – pavasarī siltu un saulainu laiku negaidot var nomainīt sniegputenis, kas var radīt papildus riskus, īpaši, ja autovadītāji jau paguvuši pāriet uz vasaras riepām. Papildus izaicinājums ir arī ceļu stāvoklis, jo izvairīšanās no bedrēm var novērst uzmanību no ceļa. Būtiska ietekme, protams, ir arī pašu autovadītāju braukšanas paradumiem un kultūrai.
- Gandrīz piektā daļa autovadītāju pāriet uz vasaras riepām jau martā 24/03/2023Gandrīz piektā daļa autovadītāju pāriet uz vasaras riepām jau martāLasīt vairāk
Lai gan laikapstākļi martā ir ļoti mainīgi un pavasara saulīti var pēkšņi nomainīt sniegs un putenis, 18% autovadītāju atzīst, ka pāriet uz vasaras riepām jau martā. 60% autovadītāju riepas maina aprīlī, vēl 13% - maijā, bet 1% norāda, ka maina riepas ļoti vēlu – jūnijā vai pat vēlāk. 9% autovadītāju riepas nemaina un visu gadu brauc ar ziemas riepām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- Ziema noslēdzas – kādas mācības drošākai braukšanai esam ieguvuši? 15/03/2023Ziema noslēdzas – kādas mācības drošākai braukšanai esam ieguvuši?Lasīt vairāk
Ziema pakāpeniski tuvojas noslēgumam, lai gan šogad tā neatnesa ilgstošus sniegputeņus vai bargu salu, ceļu satiksmes negadījumi neizpalika. Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, kopš gada sākuma līdz 11. februārim Latvijā ir 10 bojāgājušie, bet laikā no gada sākuma līdz 31. janvārim - Latvijas ceļu satiksmē ir 24 smagi cietušie. Salīdzinot ar šādu pašu periodu iepriekšējos gados, situācija ir nedaudz uzlabojusies, tomēr aizvien ir vairākas lietas, ko varam ņemt vērā, lai nākotnē braukšana ziemā būtu drošāka, īpaši runājot par stūrēšanu un bremzēšanu.
- Neuzmanīga braukšana atpakaļgaitā – viens no biežākajiem negadījumu iemesliem autostāvvietās 16/02/2023Neuzmanīga braukšana atpakaļgaitā – viens no biežākajiem negadījumu iemesliem autostāvvietāsLasīt vairāk
Kā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati, neuzmanīga braukšana un neprasmīga auto novietošana stāvvietās ik gadu izraisa lielu negadījumu skaitu. Pagājušogad ERGO saņemts ap 1660 atlīdzību pieteikumu par transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies autostāvvietās. Vidējā atlīdzības summa par šādiem negadījumiem pēdējo piecu gadu laikā pieaugusi par 44 %, pērn sasniedzot 1004 eiro.
- Bērna drošība automašīnā 10/02/2023Bērna drošība automašīnāLasīt vairāk
Kurā pasažiera sēdeklī bērnam ir visdrošāk? No kāda vecuma bērns drīkst braukt bez autokrēsliņa? Kas jāņem vērā, izvēloties lietotu autokrēsliņu? Uz šiem un citiem jautājumiem portālam “Mammamuntetiem.lv” atbild mūsu Drošas Braukšanas Skolas eksperts Edmunds Ozolnieks.
- Autovadītāja apliecības iegūšana ne vienmēr nozīmē spēju vadīt auto droši 26/01/2023Autovadītāja apliecības iegūšana ne vienmēr nozīmē spēju vadīt auto drošiLasīt vairāk
Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks norāda, ka iegūstot autovadītāja apliecību, kas nozīmē atļauju piedalīties satiksmē, autovadītājam jāspēj kontrolēt spēkratu arī ekstremālās situācijās. Diemžēl, autoskolās to visbiežāk nemāca, tāpēc ne visi autovadītāji zina, kā rīkoties nestandarta situācijās. Papildus tam ikvienam autovadītājam ir jāseko līdzi izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, jo arī to nezināšana var radīt papildus riskus uz ceļiem.
- 64% autovadītāju nejūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā 28/12/202264% autovadītāju nejūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemāLasīt vairāk
Krietni vairāk nekā puse jeb 64% autovadītāju nejūtas pilnībā pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemas apstākļos. 51% no viņiem norāda, ka uz slidena ceļa un sniegputenī prasmes varētu būt labākas, 10% ziemā pārsvarā izvēlas braukt tikai sausā un gaišā laikā, bet 3% atzīst, ka ziemā nebrauc vispār. Vien 36% autovadītāju norāda, ka jūtas pārliecināti par sevi jebkuros laika apstākļos ziemā, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati.
- Vairums autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis 20/12/2022Vairums autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojisLasīt vairāk
57% autovadītāju atzīst, ka mīnus grādos, uzsākot braukt, nepārbauda, vai ceļš ir apledojis. 32% no tiem apzinās, ka to vajadzētu pārbaudīt, 22% to nedara, jo uzskata, ka vienmēr brauc uzmanīgi, bet 3% uzsver, ka apledojuma pārbaude nav būtiska. 43% autovadītāju, braucot mīnus grādos, vienmēr pārbauda apledojumu – iesākumā strauji piebremzējot vai uzgāzējot, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati.
- Dāvanas Ziemassvētkos ģimenei un draugiem. Kā izvēlēties īsto? 13/12/2022Dāvanas Ziemassvētkos ģimenei un draugiem. Kā izvēlēties īsto?Lasīt vairāk
Ziemassvētku sezonā vēlamies pavadīt laiku ar mums svarīgiem cilvēkiem un no sirds iepriecināt katru ar piemērotu dāvanu. Arī mūsdienu ritms cilvēkus mudina veikt pārdomātākus pirkumus, līdz ar to – pārdomātākas dāvanas. Izvēloties atbilstošas dāvanas, svarīgi ir paturēt prātā dāvanas aktualitāti, tās noderīgumu un emocionālo vērtību, ko vēlaties sniegt saņēmējam.
- Auto pārbaudes: katram desmitajam auto ziemas riepu protektora līmenis zem normas 09/12/2022Auto pārbaudes: katram desmitajam auto ziemas riepu protektora līmenis zem normasLasīt vairāk
Apsekojot teju 350 automašīnas sešās Latvijas pilsētās ikgadējo bezmaksas auto pārbaužu laikā, Circle K un Drošas Braukšanas Skola noskaidroja, vai autovadītāji ir pārliecinājušies par auto tehnisko gatavību ziemas ceļiem un ir gatavi droši pārvietoties satiksmē. Lai gan lielākā daļa autovadītāju jau bija paguvuši uzlikt ziemas riepas, katram desmitajam auto tās bija zem atļautā protektora līmeņa.
- Kur sakņojas agresīva braukšana un tolerance pret to? 05/12/2022Kur sakņojas agresīva braukšana un tolerance pret to?Lasīt vairāk
“Agresīva braukšana nav tikai ātruma pārsniegšana – patiesībā ar šo jēdzienu jāsaprot jebkura darbība uz ceļa, kas citiem satiksmes dalībniekiem traucē un liek justies neērti. Turklāt, agresīvi uz ceļiem uzvesties var ne tikai autovadītāji, bet arī sabiedriskā transporta vadītāji, velosipēdisti un pat gājēji. Šādu uzvedību daļēji sekmē normatīvais regulējums un daļēji – sabiedrības iecietība,” uzskata Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.
- Katrs desmitais bērns bijis apdraudēts vai cietis ceļu satiksmes negadījumā 17/11/2022Katrs desmitais bērns bijis apdraudēts vai cietis ceļu satiksmes negadījumāLasīt vairāk
Katram desmitajam bērnam ir gadījies iekļūt ceļu satiksmes negadījumā vai saskarties ar bīstamu situāciju, kas satiksmē viņu nopietni apdraudējusi, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO veiktā vecāku aptauja. Lai uzlabotu skolēnu zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem un mazinātu cietušo bērnu skaitu, ERGO sadarbībā ar “Drošas Braukšanas Skolu” sāk izglītojošu akciju “Misija: Drošs ceļš uz skolu”.
- Samazinās autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista 15/11/2022Samazinās autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālistaLasīt vairāk
40% autovadītāju atzīst, ka automašīnas tehniskajam stāvoklim seko līdzi pašu spēkiem, bet vairāk nekā puse - 51% - regulāri ved auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista. 24% norāda, ka ikdienā rūpējas par sava auto tehnisko stāvokli, piedomājot pie sava braukšanas stila un paradumiem, bet 7% uzskata, ka, lai auto uzturētu kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- Kādi ir galvenie kritēriji, kurus būtu jāņem vērā, izvēloties ziemas riepas? 11/11/2022Kādi ir galvenie kritēriji, kurus būtu jāņem vērā, izvēloties ziemas riepas?Lasīt vairāk
Četri plaukstas lieluma laukumi – tas ir viss, kas notur automašīnu uz ceļa. Tie ir četri riepu kontakta punkti. Jo efektīvāki būs šie saķeres punkti, jo drošāk būs braukt ar automašīnu. Tas attiecas uz visiem gadalaikiem, jo īpaši uz rudens, ziemas un pavasara periodu.
- Pārliecinies par auto gatavību ziemai bezmaksas auto pārbaudēs 10/11/2022Pārliecinies par auto gatavību ziemai bezmaksas auto pārbaudēsLasīt vairāk
No 12. novembra līdz 27. novembrim no plkst. 11.00 līdz 18.00 sešās Latvijas pilsētās notiks bezmaksas automobiļu pārbaudes, kurās vadītājiem būs iespēja noskaidrot, vai auto pilnvērtīgi sagatavots ziemas autoceļiem. Pagājušajā sezonā līdzīgā akcijā tika pārbaudīti 300 automobiļi, vairāk nekā 80% konstatējot nepietiekamu lukturu spožuma intensitāti.
- Vairāk nekā trešdaļa autovadītāju neatsvaidzina zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem 01/11/2022Vairāk nekā trešdaļa autovadītāju neatsvaidzina zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiemLasīt vairāk
34% autovadītāju atzīst, ka nemēdz atsvaidzināt savas zināšanas un prasmes par ceļu satiksmes noteikumiem, 35% norāda, ka seko līdzi CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, 22% izmanto dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus, 3% atzīst, ka apmeklē braukšanas nodarbības, piemēram, Drošas braukšanas skolā, bet 14% neuzskata, ka viņiem būtu jāatjauno zināšanas, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- Gandrīz trešdaļa autovadītāju uz ziemas riepām pāriet oktobrī 21/10/2022Gandrīz trešdaļa autovadītāju uz ziemas riepām pāriet oktobrīLasīt vairāk
30% autovadītāju atzīst, ka mēdz mainīt vasaras riepas uz ziemas riepām tieši oktobrī, 42% - novembrī, bet 16% cenšas to darīt maksimāli tuvu 1. decembrim, jo sākot no šī datuma tas ir obligāti. Pavisam neliela daļa autovadītāju jeb 1% atzīst, ka mēdz pāriet uz ziemas riepām arī pēc obligātā termiņa, bet 10% nemaina riepas un visu gadu brauc ar t.s. vissezonas riepām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- 63% autovadītāju nepieciešamības gadījumā nebūtu gatavi sniegt pirmo palīdzību 04/10/202263% autovadītāju nepieciešamības gadījumā nebūtu gatavi sniegt pirmo palīdzībuLasīt vairāk
63% autovadītāju atzīst, ka nebūtu gatavi sniegt pirmo palīdzību, ja uz ceļa rastos tāda nepieciešamība – 9% no viņiem norāda, ka neatceras apgūto par palīdzības sniegšanu, 26% šīs zināšanas un iemaņas atceras tikai daļēji, taču 28% pauduši, ka, lai gan atceras apgūto, tik un tā nebūtu gatavi sniegt palīdzību, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka aptuveni trešdaļa – 32% - labi atceras pirmās palīdzības iemaņas un būtu gatavi tās likt lietā, bet 6% atzīst, ka viņi ir snieguši kādam citam ceļu satiksmes dalībniekam pirmo palīdzību.
- Rudenī palielinās auto sadursmju skaits ar meža dzīvniekiem 29/09/2022Rudenī palielinās auto sadursmju skaits ar meža dzīvniekiemLasīt vairāk
Oktobris tradicionāli ir mēnesis, kad līdz ar rudens tumšā laika iestāšanos pieaug auto sadursmju skaits ar meža dzīvniekiem, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO KASKO atlīdzību pieteikumu dati. Lielākā daļa negadījumu notiek, saskrienoties ar stirnām, un vidējā atlīdzība par automašīnai nodarītajiem zaudējumiem šogad ir ap 2250 eiro, bet lielākā – 18 300 eiro pēc sadursmes ar alni.
- 5 padomi kā izvairīties no satiksmes negadījuma 16/09/20225 padomi kā izvairīties no satiksmes negadījumaLasīt vairāk
Ikdienas satiksme ir ļoti mainīga, to ietekmē daudzi faktori, - nedēļas diena, pulksteņa laiks, laikapstākļi, auto vadīšanas kultūra, automašīnas tehniskais stāvoklis utt. Ļoti liela nozīme ir spējai rīkoties un attiecīgi reaģēt uz dažādiem ārējiem faktoriem.
- Lai ceļš uz skolu būtu drošs 30/08/2022Lai ceļš uz skolu būtu drošsLasīt vairāk
Tuvojoties septembrim un plānojot bērnu skolas gaitas, apdrošināšanas sabiedrība ERGO kopā ar “Drošas Braukšanas Skolas” (DBS) direktoru Jāni Vanku atgādina, kas jāņem vērā, lai ceļš uz skolu būtu drošs un bērns – pasargāts.
- Kāpēc augusts ir “melnais” mēnesis drošībai uz ceļiem? 25/08/2022Kāpēc augusts ir “melnais” mēnesis drošībai uz ceļiem?Lasīt vairāk
Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks:
Vairākus gadus pēc kārtas augusts ir viens no “melnākajiem” mēnešiem uz Latvijas ceļiem. Statistika liecina, ka aizvadītajā gadā tieši augustā bija visvairāk bojā gājušo ceļu satiksmes negadījumos – 20 cilvēki. Augusts arī pēc ceļu satiksmes negadījumu skaita ar cietušajiem ierindojas starp “melnākajiem” mēnešiem. Kāpēc tieši jūlijs un augsts izrādījušies bīstamākie mēneši un ko paši autovadītāji “vaino” pie negadījumiem?
- 35% autovadītāju pie stūres runā pa telefonu, gandrīz tikpat daudzi dzer kafiju 19/08/202235% autovadītāju pie stūres runā pa telefonu, gandrīz tikpat daudzi dzer kafijuLasīt vairāk
Vairāk nekā trešdaļa (35%) autovadītāju pie stūres mēdz runāt pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, gandrīz tikpat daudzi (34%) – dzer kafiju, bet 24% atzīst, ka pie stūres mēdz arī ēst, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka 7% autovadītāju mēdz rakstīt ziņas telefonā, braucot pie stūres, bet 2% lasa ziņas vai pēta jaunumus sociālajos tīklos. 43% norādījuši, ka nemēdz pie stūres darīt vēl citas lietas.
- 40% šoferu uzskata, ka riskus rada braukšanas kultūra, 32% vaino ceļu stāvokli 02/08/202240% šoferu uzskata, ka riskus rada braukšanas kultūra, 32% vaino ceļu stāvokliLasīt vairāk
Liela daļa autovadītāju jeb 40% uzskata, ka lielākos riskus uz ceļiem rada pašu paradumi un braukšanas kultūra, 32% šoferu vaino ceļu stāvokli, vēl 15% norāda, ka riskus rada laikapstākļi. 6% uzskata, ka riska faktors ir pieļaujamais alkohola līmenis asinīs, bet 4%, ka automašīnas tehniskais stāvoklis, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums atspoguļoja, ka 2% šoferu uzskata, ka riskus rada citi cēloņi, piemēram, miega trūkums un nepareizi organizēta satiksme.
- Tikai 15% autovadītāju ziņo policijai par citu šoferu neadekvātu rīcību 22/07/2022Tikai 15% autovadītāju ziņo policijai par citu šoferu neadekvātu rīcībuLasīt vairāk
15% autovadītāju ir bijuši liecinieki citu šoferu neadekvātai rīcībai uz ceļa un ziņojuši par to policijai, kamēr 61% izvēlas neziņot. Vēl 24% šoferu norāda, ka nekad nav bijuši liecinieki citu autovadītāju neadekvātai rīcībai, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka vīrieši daudz biežāk ir neadekvātas rīcības liecinieki un arī aktīvāk ziņo par to policijai. To, ka mēdz ziņot policijai atzīst 18% vīrieši un 12% sievietes.
- 36% autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušies. 13/07/202236% autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušies.Lasīt vairāk
Neraugoties uz regulārām informatīvajām kampaņām un negadījumu statistiku, 36% autovadītāju mēdz braukt nepiesprādzējušies – 28% to dara reti, 5% - bieži, bet 3% - regulāri. Vēl 4% atzīst, ka paši piesprādzējas, bet viņu pasažieri to nedara, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka vīrieši (32% - reti, 7% bieži) nepiesprādzējas biežāk nekā sievietes (23% - reti, 3% - bieži), taču sievietes biežāk piever acis uz nepiesprādzēties pasažieriem savā auto (5%, kamēr vīrieši – 3%).
- Kā sagatavoties brīvdienu ceļojumam ar auto? 06/07/2022Kā sagatavoties brīvdienu ceļojumam ar auto?Lasīt vairāk
Dodoties tālākā izbraucienā ar automašīnu, lai ceļojums izdotos, ir pienācīgi jāsagatavojas. Drošas Braukšanas Skola kopā ar saviem sadarbības partneriem, kuri ir savas jomas eksperti, sniedz ieskatu un padomus par būtiskāko, lai sagatavotos brīvdienu ceļojumam ar automašīnu.
- Līgo svinēšanu nevajadzētu “ievilkt”, svētkiem pietiek ar divām dienām. 20/06/2022Līgo svinēšanu nevajadzētu “ievilkt”, svētkiem pietiek ar divām dienām.Lasīt vairāk
Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks:
"Strauji tuvojas Līgo svētki un šogad gaidāmas četras brīvas dienas pēc kārtas. Ņemot vērā svinēšanas paradumus, aicinu sabiedrību būt atbildīgiem un sēsties pie stūres tikai tad, kad visas svinēšanas sekas ir pārvarētas. Riskus svētku laikā rada ne tikai autovadītāji, kuri sēžas pie stūres reibumā, bet arī iereibuši kājāmgājēji vai velosipēdisti, kā arī šoferi, kuri nelielo alkoholu, bet ikdienā nebrauc ar auto un svētku reizē ir spiesti sēsties pie stūres."
- Aptuveni trešdaļa autovadītāju mēdz sēsties pie stūres pēc alkohola lietošanas. 15/06/2022Aptuveni trešdaļa autovadītāju mēdz sēsties pie stūres pēc alkohola lietošanas.Lasīt vairāk
Tuvojas Līgo svētki un, kā ik gadu, tas ir laiks, kad aktīvi tiek atgādināts par atbildīgu alkohola lietošanu un tā nesavienojamību ar braukšanu pie stūres. Neraugoties uz to, 32% autovadītāju atklāj, ka mēdz vadīt spēkratu arī tad, ja ir lietots alkohols – 25% norāda, ka lieto alkoholu līdz pieļaujamai 0,5 promiļu robežai, 6% atzīst, ka vienu vai dažas reizes gadā mēdz braukt arī pārsniedzot 0,5 promiļu robežu, bet 1% norāda, ka tā dara vairākas reizes gadā, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka ar braukšanu pie stūres pēc alkohola lietošanas visbiežāk grēko vīrieši.
- Vecāku biežāk pieļautās kļūdas ģimenes pārbraucienos. 10/06/2022Vecāku biežāk pieļautās kļūdas ģimenes pārbraucienos.Lasīt vairāk
Nav tik slikti kā agrāk, bet vēl ir, ko apgūt,” tā par bērnu un ģimeņu braukšanas drošību sarunā ar portālu "Mammamuntetiem.lv" saka "Drošas Braukšanas Skolas" pārstāvis, Edmunds Ozolnieks. Lai mudinātu ģimenes uzlabot savus bērnu un mājdzīvnieku pārvadāšanas paradumus, eksperts stāsta par ierastākajām pieaugušo pieļautajām kļūdām, dodoties ģimenes izbraukumos.
- Būtiskākais par motobraukšanas ekipējumu un drošību. 26/05/2022Būtiskākais par motobraukšanas ekipējumu un drošību.Lasīt vairāk
Motobraucēju skaits ar katru gadu turpina pieaugt. Tie ir vieni no neaizsargātākajiem satiksmes dalībniekiem, tāpēc katram motobraucējam ir nozīmīgi padomāt par visām niansēm - sākot ar ceļu satiksmes zināšanām, psiholoģisko sagatavotību, motocikla tehnisko stāvokli līdz pat apģērbam, ķiverei un apdrošināšanai, lai braucienu padarītu pēc iespējas drošāku.
- Vai trīsgadnieku var vest auto priekšējā krēslā? 23/05/2022Vai trīsgadnieku var vest auto priekšējā krēslā?Lasīt vairāk
Mūsu Drošas Braukšanas Skolas eksperts Edmunds Ozolnieks atbildēja uz portāla mammamuntetiem.lv jautājumiem par drošu bērnu pārvadāšanu.
- Piektā daļa autovadītāju uz vasaras riepām pāriet tikai maijā. 13/05/2022Piektā daļa autovadītāju uz vasaras riepām pāriet tikai maijā.Lasīt vairāk
Gandrīz piektā daļa jeb 18% autovadītāju ziemas riepas pret vasaras riepām maina tikai maijā, 63% to dara aprīlī, 1% – jūnijā vai vēlāk. 9% maina riepas tiklīdz tas ir oficiāli atļauts jeb 1. martā, bet vēl 10% nemaina un visu gadu brauc ar ziemas riepām, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati. Desmitā daļa autovadītāju, kuri nemaina riepas, ir tendence, kas bija vērojama arī pērn.
- Šobrīd pieprasītākais no degvielas veidiem ir dīzeļdegviela, bet kāda ir nākotnes vīzija? 14/04/2022Šobrīd pieprasītākais no degvielas veidiem ir dīzeļdegviela, bet kāda ir nākotnes vīzija?Lasīt vairāk
Katram degvielas veidam ir savas priekšrocības un trūkumi, tāpēc katram auto īpašniekam ir savi iemesli par labu konkrētas degvielas izvēlei. Vienam nozīmīgas ir automašīnas uzturēšanas izmaksas vai dabas piesārņojuma samazināšana, citam degvielas ekonomija. Līdz ar to, katrs cilvēks izvēloties sev jaunu spēkratu, kā vienu no izvēles kritērijiem izvērtē degvielas veidu.
- Kāda ir satiksmes dalībnieku attieksme pret tiem, kuri mācās braukt? 29/03/2022Kāda ir satiksmes dalībnieku attieksme pret tiem, kuri mācās braukt?Lasīt vairāk
Iemācīties braukt ar automašīnu nevar vienā dienā, jo tas sevī ietver daudz nianses, kas tikai ar laiku kļūst par ieradumu. Taču līdz tam ir pamatīgs ceļš ejams. Katrs autovadītājs ir bijis pirmajā posmā, kad pirmo reizi iesēžas blakus instruktoram un saņem rokās automašīnas stūri, tāpēc katram autovadītājam būtu jāpadomā par savu attieksmi pret jaunajiem audzēkņiem satiksmē, kuri sākuši apmācības automašīnas vadīšanā.
- Kā pašrocīgi nomainīt bojātu riepu uz ceļa un kāda ir rezerves riteņa nozīme? 18/03/2022Kā pašrocīgi nomainīt bojātu riepu uz ceļa un kāda ir rezerves riteņa nozīme?Lasīt vairāk
Katru gadu autobraucēju pavasara vēstnesis ir BEDRES! Nokūstot sniegam, Latvijas autoceļu stāvoklis nepavisam nav iepriecinošs. Bedres dziļumu braukšanas laikā nav iespējams noteikt, tāpēc nereti iebraukšana bedrē rezultējas ar pārsistu riepu, smagākos gadījumos pat ar sabojātu riepas disku, kā arī tiek pamatīgi bojāta automašīnas ritošā daļa.
- Autovadītāja apliecības iegūšana 2022. gadā DBS Autoskolā 07/03/2022Autovadītāja apliecības iegūšana 2022. gadā DBS AutoskolāLasīt vairāk
Lai iegūtu autovadītāja apliecību pirmais lēmums, ko jāpieņem ir autoskolas izvēle. Iepazīstoties ar piedāvājumu, pirmajā brīdī var viegli apjukt – autoskolu apmācību izmaksas atšķiras. Lai kādas būtu izmaksas, vienmēr ir svarīgi apzināties, ko īsti Jūs par savu naudu saņemsiet.
- Lielākā daļa autovadītāji nav pārliecināti par savām prasmēm novietot auto. 17/02/2022Lielākā daļa autovadītāji nav pārliecināti par savām prasmēm novietot auto.Lasīt vairāk
Katrs brauciens sākas un beidzas stāvvietā, tapēc automašīnas prasmīgas novietošanas iemaņas ir līdzvērtīgas braukšanai. Šajā rakstā noskaidrosim kādi likumi jāievēro stāvlaukumos, kādas ir iespējas uzlabot, atsvaidzināt un iegūt jaunas zināšanas par automašīnas novietošanu sarežģītos apstākļos. Veicām arī aptauju Drošas Braukšanas Skolas sociālo tīklu sekotāju starpā par prasmi novietot automašīnu stāvvietā.
- Agresīvs transportlīdzekļa vadītājs var būt bīstams kopējai satiksmei 01/02/2022Agresīvs transportlīdzekļa vadītājs var būt bīstams kopējai satiksmeiLasīt vairāk
Ikdienas satiksmes plūsmā gadās sastapt autovadītājus, kuri izceļas ar visai zemu braukšanas kultūru. Tā var būt gan pārmērīgi lēna braukšana, kas kavē kopējo satiksmi vai pārāk steidzīga braukšana, apdzenot un bieži mainot joslas, radot bīstamas situācijas un padarot citus autovadītājus nervozus. Šajā rakstā noskaidrosim, kas tiek uzskatīts par agresīvu braukšanu, kā reaģēt uz šādiem autovadītājiem, ar kādu agresiju nākas saskarties ziemas sezonā un kādas tam visam ir sekas.
- Kā rīkoties, ja automašīnai ceļa vidū rodas tehniskas problēmas? 20/01/2022Kā rīkoties, ja automašīnai ceļa vidū rodas tehniskas problēmas?Lasīt vairāk
Automašīnai pēkšņi rodas tehniskas problēmas un nākas to apturēt stāvēšanai neatļautā vietā - ko darīt? Situācijas mēdz būt dažādas, bet kā pareizi rīkoties un kam lūgt palīdzību, ne vienmēr ir skaidrs. Šajā rakstā noskaidrosim kā rīkoties un brīdināt citus autovadītājus par stāvošu automašīnu uz ceļa, kā pareizi apbraukt šķērsli, kam vienmēr būtu jāatrodas automašīnā un kādas ir palīdzības iespējas. Papildus veicām aptauju Drošas Braukšanas Skolas sociālo tīklu sekotāju starpā.
- Pētījums: 2021. gadā autovadītāji visbiežāk grēkojuši ar telefona lietošanu pie stūres un auto apkopi 14/01/2022Pētījums: 2021. gadā autovadītāji visbiežāk grēkojuši ar telefona lietošanu pie stūres un auto apkopiLasīt vairāk
Analizējot Latvijas autovadītāju braukšanas un auto uzturēšanas paradumus aizvadītajā gadā, secināts, ka visvairāk tiek grēkots ar auto apkopi un telefona lietošanu braukšanas laikā. Vairāk nekā trešā daļa jeb 34% aptaujāto šoferu norāda, ka paši seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim un pie speciālista vēršas tikai galējas nepieciešamības gadījumā, savukārt 6% uzskata, ka pietiek, ja reizi gadā dodas uz obligāto tehnisko apskati CSDD. Gandrīz tikpat daudz autovadītāju arī atzinuši, ka pie stūres mēdz runāt pa telefonu (33%) vai rakstīt ziņas (5%), liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
- 6 padomi Drošai Braukšanai ziemā 11/01/20226 padomi Drošai Braukšanai ziemāLasīt vairāk
Ziemas sezona ir viena no izaicinājumu bagātākajām autovadītāju braukšanas iemaņu pārbaudēm. Kamēr vairums autovadītāji savu spēkratu vada īpaši piesardzīgi, tikmēr daži, diemžēl, izrāda agresīvu un steidzīgu braukšanas manieri, kas var būt bīstama, bet vēl ir tādi, kuri brauc droši un nosvērti, netraucējot kopējai satiksmes plūsmai. Vai saskati sevi kādā no šiem tipiem?
- Latvijas autovadītāju braukšanas paradumi ziemā 29/12/2021Latvijas autovadītāju braukšanas paradumi ziemāLasīt vairāk
Šogad ziema pilnā krāšņumā ir pārsteigusi diezgan strauji. Ir piedzīvots gan liels sniega daudzums, gan atkusnis. Līdz ar to, katru dienu ceļa segums Latvijas teritorijā ir bijis mainīgs. Liela nozīme šādos apstākļos ir tieši riepu izvēlei.
- Auto pārbaudēs atklāj kļūdas, kas ietekmē drošību uz ceļa 23/12/2021Auto pārbaudēs atklāj kļūdas, kas ietekmē drošību uz ceļaLasīt vairāk
Apsekojot 300 spēkratus auto pārbaužu laikā, Circle K un Drošas Braukšanas Skola noskaidroja, ka autovadītāji nepievērš pienācīgu uzmanību lukturu tehniskajam stāvoklim, pirms sagatavo mašīnu ziemai.
- Kā jārīkojas, ja notikusi sadursme ar meža dzīvnieku? 15/12/2021Kā jārīkojas, ja notikusi sadursme ar meža dzīvnieku?Lasīt vairāk
Kas jādara, kad ir notikusi sadursme ar meža dzīvnieku? Šajā rakstā noskaidrosim par pareizu rīcību, ja šāda sadursme tomēr ir notikusi, kāda apdrošināšana strādā šādā situācijā un kam būtu jāziņo. Veicām arī aptauju Drošas Braukšanas Skolas sociālo tīklu sekotāju starpā.
- Ir sākusies Ziemas Braukšanas Kursa apmācību sezona! 08/12/2021Ir sākusies Ziemas Braukšanas Kursa apmācību sezona!Lasīt vairāk
Pateicoties laikapstākļiem un pietiekamam sniega daudzumam, ar 3. decembri uzsākam Ziemas Braukšanas Kursa apmācības Biķernieku trasē! Arī šogad mācības tiks organizētas “Bezkontakta režīmā”, saziņai ar kursantiem izmantojot rācijas.
- Kādi ir galvenie faktori, kurus patērētājs ņem vērā izvēloties DUS? 07/12/2021Kādi ir galvenie faktori, kurus patērētājs ņem vērā izvēloties DUS?Lasīt vairāk
Degvielas uzpilde savam transportlīdzeklim ir ikdienišķs process. Kādi ir galvenie faktori, kurus patērētājs ņem vērā izvēloties DUS? Veicām aptauju starp DBS sociālo tīklu sekotājiem.
- Esi gatavs ziemai ar DBS un Circle K bezmaksas auto pārbaudēm! 30/11/2021Esi gatavs ziemai ar DBS un Circle K bezmaksas auto pārbaudēm!Lasīt vairāk
Par savu automašīnu būtu jārūpējas visos gadalaikos, bet pastiprināti uzmanība jāpievērš ziemas periodā, jo ārējie apstākļi vairāk ietekmē automašīnas drošu vadīšanu. Ziemas laikā vairāk sanāk braukt pa tumsu, laika apstākļi ir ļoti mainīgi un ceļa segums bieži var būt mānīgs. Veicām aptauju DBS sociālo tīklu sekotājiem par viņu automašīnu gatavību ziemas sezonai.
- Pārslēdzies no vasaras uz ziemas domāšanu – kas jāņem vērā, braucot ziemā 26/11/2021Pārslēdzies no vasaras uz ziemas domāšanu – kas jāņem vērā, braucot ziemāLasīt vairāk
Ziemai nesagatavota tehnika, tai skaitā neatbilstošas riepas, slikta redzamība, mainīgi laikapstākļi un cilvēku nemācēšana vadīt automašīnu ievērojami palielina ceļu satiksmes negadījumu risku. Kā to novērst un atbilstoši sagatavot ne tikai auto, bet arī sevi, stāsta Drošas braukšanas skolas un Circle K eksperti.
- Ziemas riepu lietošanas paradumi 17/11/2021Ziemas riepu lietošanas paradumiLasīt vairāk
Ir pēdējais laiks parūpēties par pienācīgu sagatavošanos ziemai. Viens no galvenajiem faktoriem, kas vistiešāk ietekmē drošu braukšanu ziemā ir – atbilstoša riepu izvēle. Veicām aptauju DBS sociālo tīklu sekotājiem par riepu lietošanas paradumiem.
- Kā rīkoties, ja noticis negadījums autostāvvietā? 05/11/2021Kā rīkoties, ja noticis negadījums autostāvvietā?Lasīt vairāk
Kad autostāvvietā notiek negadījums un tiek saskādēta sava vai cita autovadītāja transportlīdzeklis var sastapties ar neziņu par to, kā šādā situācijā pareizi rīkoties? Šajā rakstā noskaidrosim, ko paredz CSN, sniegsim DBS Autoskolas ieteikumus un uzzināsim, kāda veida apdrošināšana strādā šādā situācijā. Veicām arī aptauju Drošas Braukšanas Skolas sociālo tīklu sekotāju starpā.
- Uz ceļiem sācies gada bīstamākais laiks! 04/11/2021Uz ceļiem sācies gada bīstamākais laiks!Lasīt vairāk
Lielas temperatūras svārstības, tumsa no rītiem un vakaros, kad ir intensīvākā satiksme, nokritušās lapas, kas rada slīdēšanas riskus, un liela daļa autovadītāju, kuri vēl joprojām domā un brauc kā vasarā. Visi šie aspekti nozīmē, ka uz ceļiem sācies gada bīstamākais laiks, tāpēc autovadītājiem ir laiks pāriet uz “ziemas domāšanu”, būt uzmanīgākiem, papildus rūpēties par redzamību un mierīgāku braukšanas stilu, skaidro Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
- Pētījums: 33% Latvijas autovadītāju pie stūres runā pa telefonu, 27% – dzer kafiju 14/10/2021Pētījums: 33% Latvijas autovadītāju pie stūres runā pa telefonu, 27% – dzer kafijuLasīt vairāk
33% Latvijas autovadītāju, braucot pie stūres, mēdz runāt pa telefonu, 27% – dzert kafiju, 20% – ēst, bet 5% – rakstīt ziņas telefonā. 1% norādījis, ka lasa ziņas vai pēta sociālos medijus, savukārt, 48% norādījuši, ka pie stūres nemēdz nodarboties ar blakus lietām, liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums atklāj, ka vīrieši pie stūres pa telefonu runā biežāk (37%), nekā sievietes (30%).